Spørgsmål & svar


Først en kort ordforklaring:

Virksomheden ZHIFTR:

Virksomheden ZHIFTR, er den virksomhed som står bag nærværende App-baseret vagtbookingsystem til bar, café, hotel og restaurant i Danmark.

Zhiftr/Zhiftr's:

Den/de person/personer som er oprettet på ZHIFTR og som derved kan anmode om vagter (zhifts) i de barer, caféer, hoteller og restauranter som er oprettet på ZHIFTR. En Zhiftr kan være en ansat som ønsker flere vagter, eller en freelance Zhiftr som ønsker vagter hos arbejdsgivere de ikke på forhånd kender.

Et zhift - (En vagt):

Barer, caféer, hoteller og restauranter (arbejdsgiverne) kan når oprettet på ZHIFTR, udsende vagter til egne Zhiftr's, eller bredt geografisk til Zhiftr's de ikke kender, men som de via ZHIFTR portalen kommer til at kende.

Hvem er ZHIFTR?

ZHIFTR er en teknologivirksomhed, som udvikler software, specifikt udarbejdet til bar, café, hotel og restaurant branchen.

Vores software er et App-baseret vagtbookingsystem, som er Danmarks mest unikke vagtbookingsystem, fordi vi sammenkobler et perfekt App-baseret vagtbookingsystem, med en stor database af personer som ønsker, at arbejde flere timer i bar, café, hotel og restaurant sektoren. Så vores kunder sparer både ressourcer, tid og penge, ved at få struktureret deres daglige vagthåndtering i systemet, samt ved at anvende eget personale i stedet for dyre eksterne vikarbureauer. Og samtidig får vores kunder en unik rekrutteringskanal, og faktum er, at alle vores kunder har fået nye medarbejdere ved at anvende ZHIFTR.

ZHIFTR er et top sikkert IT-system som ikke kræver installation fordi det er cloud-baseret og naturligvis er ZHIFTR også GDPR compliant.

App’en er helt gratis og det er gratis for personalet at oprette sig!


Hvad er ZHIFTR's formål?

ZHIFTR's formål er:

  1. At vores kunder sparer tid på vagtplanlægningen samt penge ved at anvende eget personale før vikarbureauer.
  2. At lette muligheden for job for personer med lyst og vilje til at arbejde i bar, café, hotel og restaurant branchen.

Hvad får jeg ud af at anvende ZHIFTR?

Anvendelsen af ZHIFTR resulterer bl.a. i stor tidsbesparelse på den daglige vagthåndtering. Oveni dette; en kontant besparelse i form af færre dyre eksterne vikarbureautimer, et bedre arbejdsmiljø i form af langt færre forstyrrelser i dagligdagen og frigivelse af tid til øvrige arbejdsopgaver, samt at personalet, særligt egne vikarer, time- og deltidsansat personale, lægger flere timers arbejde i din virksomhed.

Hvem henvender ZHIFTR sig til?

ZHIFTR er specifikt udviklet til at understøtte bar, café, hotel og restaurant sektoren i hele Danmark. Alle kunder som har beov for et system til struktureret App-baseret vagthåndtering kan få gavn af ZHIFTR. Alle barer, caféer, hoteller og restauranter er velkommen på ZHIFTR og kundetyper kunne være:

  • Barer og barkæder
  • Caféer og cafékæder
  • Hoteller og hotelkæder
  • Restauranter og restaurantkæder
  • Scener og Koncertsteder
  • Tivolier og sommerlande
  • Alle virksomheder som har brug for at dække vagter indenfor de mange fagområder ZHIFTR dækker (mangler et eller flere kan de tilføjes ved henvendelse)

Hvordan er ZHIFTR's pris- og forretningsmodel?

Vores pris- og forretningsmodel er meget fair og simpel. Der kommer ikke ubehagelige overraskelser i samarbejdet med ZHIFTR. Derfor er der, når den månedlige licens er betalt, ingen begrænsning eller ekstraomkostning på hvor mange:

  • Medarbejdere, egne afløsere og egne vikarer (Zhiftr's) man kan oprette
  • Vagter (zhifts) man udsender
  • Egne grupper man opretter
  • Vagtskabeloner man opretter
  • App-notifikationer vi udsender på vegne af vores kunder

Desuden er vores smartphone App og web interface til personalet (Zhiftr's) helt gratis.

Se vores licenspriser her.


Sådan kommer du godt i gang med at bruge ZHIFTR – som arbejdsgiver

Vi sikrer i fællesskab at I kommer rigtig godt i gang. Når vi har indgået kontrakt får I let forståeligt materiale som instruerer jeres medarbejder I, hvordan de skal oprette sig (en én-sides oprettelsesvejledning samt en manual til brugen af App'en og Web interfacet). Derefter holder vi et 3-4 timers opstartskursus, hvor vi sætter systemet op til netop jer, vi gennemgår, hvordan man bedst kommer i gang overfor sine medarbejdere, vi gennemgår alle funktioner i systemet, vi gennemgår ZHIFTR's 'Best Practices' og meget mere.

Det tager altså kun disse tre til fire timer at komme i gang, udover den tid I vil give jeres eget personale at oprette sig.


Hvis du har spørgsmål til hvordan du kommer i gang så er du meget velkommen til at skrive til os på: contact@zhiftr.dk


Sådan kommer du godt i gang med at bruge ZHIFTR – som person der godt vil arbejde i sektoren

Først skal du glæde dig til, og ønske, at få mulighed for at arbejde endnu mere i bar, café, hotel og restaurant branchen.

Dernæst skal du oprette dig GRATIS som Zhiftr på ZHIFTR.

Når du er oprettet er det vigtigt at du vælger det interesseområde du ønsker vagter indenfor. Dit interesseområde kan være en specifik bar, café, hotel og/eller restaurant, en eller flere afdelinger, en til flere vagtejere eller et geografisk område (region, kommune, by)

Du kan oprette dig via den gratis App, til enten Android eller iOS, eller på vores hjemmeside. Det er lettest at opretter sig via App'en.

Og så er det blot at læne sig tilbage og vente på App-notifikation om nye vagter i dit interesseområde.

Du finder App’en ved at søge efter ’ZHIFTR’ det sted du henter dine App’s.

Hvis der er spørgsmål til oprettelse eller lignende så må du meget gerne skrive til os på: contact@zhiftr.com


Hvorledes med løn og andre vilkår omkring vagten?

ZHIFTR's vagtbookingsystem formidler kontakt mellem arbejdsgiver og arbejdstager (såvel internt- som eksternt personale). Vilkår for udført arbejde aftales som normalt, altså direkte mellem arbejdsgiver og arbejdstager og er arbejdsgiver og arbejdstagers fælles ansvar. ZHIFTR kræver, og det er arbejdsgiver og arbejdstager ansvar, at alle faglige- og overenskomstretslige regler og -aftaler overholdes af både arbejdsgiver og arbejdstager. ZHIFTR er ikke ansvarlig for arbejdstagers faglighed eller for kvaliteten af arbejdets udførsel, eller om arbejdet udføres overhovedet.


Hvem vedligeholder kontaktdata, hvilke fagområder man kan arbejde indenfor og sit interesseområde?

Det er Zhiftr'ens eget ansvar at e-mail, telefon, profilbillede, fagområde, interesseområde med videre altid er opdateret.


Jeg får en fejlmeddelelse under oprettelse (post-, telefonnummer, e-mail el.lign.)

Dette opstår sommetider når man bruger ’autoudfyld’. Prøv at taste alle informationerne i stedet.


Hvorfor kan jeg ikke se datovælger i 'Opret ny Zhift'?

ZHIFTR er optimeret til de nyeste browser versioner. Sørg for du altid bruger den seneste version af din browser, og opdater hvis det ikke er tilfældet. Datovælgeren er altid synlig i Google Chrome og Microsoft Edge browseren så du kan overveje at bruge en af disse.


Hvem ejer den data som Zhiftr's indtaster?

Alle oplysninger om Zhiftr's på www.zhiftr.com og www.zhiftr.dk er Zhiftr’ens ejendom. Det er ikke tilladt at kopiere eller transportere disse oplysninger til andet program, system eller liste.


Hvad nu hvis jeg kan tage Zhifts indenfor flere fagområder?

Hvis du som Zhiftr kan dække zhifts indenfor flere fagområder, er det blot at huske at markere alle fagområder under oprettelsen. Således vil du automatisk få tilsendt zhifts indenfor alle de fagområder du har angivet. Du kan altid opdatere dine fagområder under dine ‘Indstillinger’.


Jeg modtager ikke zhifts fra en arbejdsgiver jeg er interesseret i?

Enten er arbejdsgiveren ikke oprettet på ZHIFTR, arbejdsgiveren er oprettet men sender ikke zhifts til dit fagområde, eller du har ikke valgt det interesseområde arbejdsgiveren ligger i.

Du skal gå ind og tjekke dine valgte interesseområder du ønsker at modtage zhifts fra.

Eller, hvis arbejdsgiveren ikke er oprettet på ZHIFTR, skal du henvende dig til arbejdsgiveren og spørge om de ønsker at oprette sig, så I begge kan få glæde af systemet.


Kan jeg som arbejdsgiver ændre abonnementstype?

Ja, arbejdsgiveren kan altid ændre sin abonnementstype, hvis for eksempel du får færre eller flere Admin brugere som skal kunne oprette zhifts.

Din ’Master Admin bruger’ skal under 'Indstillinger' -> 'Abonnement' trykke på knappen ’Skift abonnement’ oppe i højre hjørne og blot følge anvisningerne.


Hvordan betaler jeg?

Betalingsmetoden vælges under oprettelse af arbejdsgiveren. Der er tre måder at betale på:

  1. EAN-faktura
  2. Almindelig faktura (udfra CVR nummer)
  3. Via arbejdsgiverens kreditkort

Betaling sker en gang årligt. Følgende kreditkort modtages:


Hvad hvis jeg skal ændre kreditkortnummer?

Får arbejdsgiveren et nyt kreditkortnummer skal den kontakte ZHIFTR på contact@zhiftr.com. Vi hos ZHIFTR sørger for du får tilsendt et unikt link til betalingssystemet, hvor det nye kreditkortnummer indtastes under sikre forhold.